Az az ölüyoruz her gün.. - 29 Ekim 2016
  • Gökhan Tepe
  • 25
  • 29/10/2016
  • 0
  •  

Onpage seo nedir onpage seo ayarları nelerdir?

Yeni açılmış veya var olan sitenizin Google’ de üst sıralara çıkması SEO açısından önemlidir. Üst sıralara çıkmak için de sitenize bazı SEO optimize ayarları yapmanız gerekmektedir. Bu ayarlar Onpage SEO ve Offpage SEO olarak 2′ ye ayrılmaktadır. Bu yazım da Onpage SEO nedir? Nasıl Yapılır? sorularının cevaplarını yazmaya çalışacağım.

    • Onpage seo : Onpage SEO demek site içi SEO demektir. Bu demek oluyor ki Onpage SEO sitenizin içeriklerinden tutun, sosyal medyadan sitenize gelen ziyaretçilere kadar olan herşeyi kapsamaktadır. Site içeriklerini açacak olursak kullandığınız anahtar kelime, başlıklarınız, yazdığınız kaliteli özgün içerikler olarak açabiliriz.

Onpage Seo nedir? Neden ihtiyaç duyuyoruz?

Onpage SEO’ ya ihtiyaç duymamızın sebebi Google’ da üst sıralara çıkmak ve bu saye de sitemize gelen ziyaretçi sayısının yükselmesi diyebiliriz. Bunun için de sitemize özgün içerik girerek Onpage SEO’ nun ayarlarından birini yapmış oluyoruz diyebilirim.

Sitenize SEO opztimizasyonu yaptırmak demek, belirli ve kanıtlanmış bazı metodları uygulayarak, sitenizin Google’ da üst sıralara çıkarmak ve site hitinizi artırmak demektir.

Onpage SEO ayarlarını yapınca hemen Google’ da üst sıralara çıkabileceğinizi sanmayın. Çünkü Onpage SEO tek başına yeterli değildir. Ek olarak backlink kaliteniz ve backlinizin sayısı, aldığınız alan adının ( domainin ) otoritesi ve sosyal medyadan gelen ziyaretçi de önemlidir.

Onpage SEO yapmamızın amacı içeriğimizin akıllıca optimize olabilmesidir. Bu saye de arama motoru içeriğimiz de ki anahtar kelimeyi kolaylıkla anlamakta.

Aşağıdaki resim de Search Metrics tarafından 2016 yılındaki onpage seo için önemli olan etmenlerin önem derecesinin sıralanmış listesi verilmiştir. Terimler ingilizce fakat bu resim sadece size fikir vermek amacıyla eklenmiş bir resimdir.

on-page-seo-faktorleri

Resimde de gördüğünüz gibi en önemli kriter arama sonuçlarıyla tam uyumlu olan kelimeler ve site içerisin de bulunan birbiriyle doğru şekil de bağlanmış olan dahili linklerdir.

 

İpucu : Siteniz de ki içerikleriniz de video kullanmanız oldukça önemlidir. Bu durum sizin içeriğinizi zenginleştirir ve kullanıcının sayfada uzun süre kalmasını sağlamaktadır.

Hadi şimdi On page seo tekniklerini ve nasıl kullanacağımıza dair ayrı başlıklar halinde değerlendirelim.

İçerik Başlığı

İçerik başlığı Onpage SEO açısından en önemli kriter diyebiliriz. Kullanacağınız başlıklar arama motorlarına sizin içeriğiniz hakkın da bilgi vermektedir. Kesinlikle başlık kullanırken anahtar kelimeyi yazdığımızdan emin olmalıyız. Başlığınız da asla aynı kelimeleri tekrarlamayın. Bu arada başlık uzunluğunuzun boşluklar dahil 65 karakteri geçmesin.

İçerik Url Yapısı

Seo açısından önemli olan konu arama motorlarına uygun olarak bir link yapısı yapmanız gerekmektedir. Burada dikkat etmeniz bazı hususlar var ki bunlar link yapısının içerisin de virgül, özel karakterler ve parantez gibi işaretler bulundurmayın. 0-9 arası rakamları kullanmanız ve harf yazmanız daha faydalı olacaktır.

Başlık Etiketleri

İçeriğiniz de ki önemli noktaları ve alt başlıkları mutlaka h2, h3, h4 gibi başlık etiketleriyle vurgulamanız gerekmektedir. Fakat h2, h3, h4 gibi etikleri de abartıya kaçmadan kullanmanızı tavsiye ederim.

Anahtar Kelime Hassasiyeti

Siteniz de ki içeriklerin için de anahtar kelime kullanmanız oldukça yararınıza olacaktır. Ana anahtar kelimenizi içeriğinizin son paragrafın da ve ilk paragrafın da kullanmanız hem size hem de SEO açısından yararınıza olacaktır. Kalın, italik ya da altı çizili olarak Anahtar kelimenizi belirtmeyi unutmayın.


İlgini Çekebilir : WordPress yazılarınıza yazar kutusu eklemenin 2 yolu

İlgini Çekebilir : SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?


 

Meta Etiketler

Girdiğiniz her içeriğe ayrı ayrı meta kelime ve meta açıklama girmeniz gerekmektedir. Anahtar kelimenizi yine burada da kullanmanız gerekir. İçeriğiniz özeti olarak sayılan Meta açıklama 160 karakteri geçmemeli ve ilk satırın da anahtar kelimenizi kullanmayı unutmayın.

İçerikteki resimlerin optimizasyonu

Kullandığınızın resimlerin alt ve title  etiketlerin de anahtar kelime kullanmanız Onpage SEO için oldukça önemlidir.

İpucu : Anahtar kelime içerikteki resmin uzantısı olarak kullanılmalıdır. Resmin alt yada title etiketi sadece anahtar kelimeden oluşmamalıdır. Örneğin : resim_bes_seo_optimizasyon gibi.

İçeriğinize eklediğiniz resimlerin boyutlarına dikkat edin çünkü boyutunun büyük olması sayfanızın hızını düşürür ve bu durum Google tarafın dan son zamanlar da pek sevilmemektedir. Çünkü Google sayfa hızına ciddi derece de önem veriyor. Benim sizlere tavsiyem küçük boyutlu resimleri tercih etmenizdir.

Kelime Sayısı

Günümüz de genel olarak baktığımız zaman siteler de ki içeriklerin büyük bir bölümü ortalama 200-300 kelime den oluşuyor. Benim de ilk başta zorlandığım konu olan uzun uzun içerik yazmak. Bazılarımız uzun uzun yazamıyor fakat yazmaya çalışın ve içeriklerinizin ortalama 600 – 700 kelime olması size artı puan olarak geri döner. İçeriğinizin uzun olması demek içerikte anahtar kelime kullanımınızın artması demektir. Unutmadan içerikler uzun olursa ziyaretçiler de o kadar uzun süre siteniz de kalır.

İpucu : Uzun içerikler oluşturma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, başkalarının neler yazdıklarına göz atarak, birazda araştırma yaparak gerekli bilgiyi elde edebilirsiniz.

Şunu da belirtmek isterim ki kelime sınırı şu kadar olacak diye bir kural yok fakat yapılan çalışmalar sonucu gösteriyor ki 600-700 ve üzeri içerikler hem SEO hem de kullanıcıyı sayfa da uzun süre tutma açısından size artı puan kazandırır.

İçerikler arası link inşaası

Sitenizin altyapısı eğer WordPress ise ilginizi çekebilecek konular, benzer konular gibi içerikleri gösteren bir çok eklenti piyasada mevcut. Fakat şuan bahsettiğimiz olay, yazdığımız içeriğimizin içinden farklı bir içeriğimize link vermektir. Böyle yaparsanız ziyaretçileri diğer yazılarınızı okumak için teşvik etmiş olursunuz ve onları bilgilendirmiş olursunuz. Arama motorlarına da yol göstererek eklediğimiz linkle yönlendirmiş oluyoruz. Örnek verecek olursak bu yazım da ki ilginizi çekebilir şeklindeki ara linkleri örnek verebiliriz.

Harici sitelere link vermek

İçerikleriniz de dışarıya link verirken dikkatli olmanız gerekmektedir. Bir konu hakkında daha detaylı anlatımı olduğu için o siteye link verirseniz o sitenin güvenilir bir site olduğuna dikkat edin çünkü size artı puan kazandırır. Eğer güvenmediğiniz bir siteye link verecekseniz link verdiğiniz de nofollow argümanı kullanmaktır. Bu kelimenin anlamı link verdiğiniz siteye referans olmadığınızı gösterir. Güvendiğiniz sitelere ise dofollow link verebilirsiniz.

İlgi çekici ve kaliteli içerikler yazmak

İçeriklerinizi eğlenceli ve ilgi çekici bir hale getirin. Hem böylelikle anahtar kelimeleri daha verimli kullanma şansınız olur. Böylelikle ziyaretçiler siteniz de daha uzun süre dururlar ve bu da SEO açısından oldukça önemli bir konudur.

OnPage Seo kontrol listesi

Makalemizin tamamına baktığımızda 2016 yılı için Onpage Seo kriterlerini şöyle listeleyebiliriz.


  •  Anahtar Kelime Kullanımı

  • Başlıkta Anahtar Kelime Kullanımı
  • URL yapısında anahtar kelime kullanımı
  • İlk paragrafta anahtar kelime kullanımı
  • Resim alt etiketlerinde anahtar kelime kullanımı
  • H2 ve H3 etiketlerinde anahtar kelime kullanımı
  • 1-2 önemli kelimeyi italik yapmak
  • Yüksek otoriteli sitelere içeriklerden link vermek
  • Url yapısındaki tüm geçersiz karakterleri temizlemek
  • İçeriklere video eklemek
  • İçerik uzunluğunu ortalama 700 karakterde tutmak
  • İçeriklere resim yüklemeden önce resimleri optimize edip, boyutlarını ayarlamak
  • Sayfa yüklenme hızı
  • LSI (long tail keywords = uzun kuyruklu anahtar kelimeler) kullanmak
  • Benzer içeriklere makaleden link vermek
  • Anahtar kelimeleri ve önemli kelimeleri kalın yapmak

 

  • Diğer Faktörler

  • Meta açıklamayı 150 karakterden kısa tutmak
  • İçeriklerin sonuna benzer makaleler eklemek
  • İçeriklerin sonunda sosyal medya paylaşım butonları olmalı
  • İçerik başlığı 65 karakteri geçmemeli.

 

  • Yapılmaması Gerekenler

  • Anahtar kelime hassasiyetini %1.25 ten yukarıya çıkarmayın
  • H2 ve H3 etiketlerini tekrar tekrar kullanmayın
  • İçerik sayfasında 1 taneden fazla H1 etiketi kullanmayın

 

  • Odaklanmanız Gerekenler

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın
  • İçeriklerinizin sonunda kullanıcılarınızın görüşlerini isteyin
  • İçerik başlığınızın en başında anahtar kelimenizi kullanın
  • İçeriğiniz uzun olsun. Uzun içerik oluşturmaktan korkmayın

Bu yazı da sizle

Gökhan Tepe

Yazar: Gökhan Tepe #administrator

Az Kod, Yüksek Performans! İşte bu da benim felsefem!
Tüm Yazılarına Git

BU YAZIYA 0 YORUM YAPILMIŞ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.